10 Ogos 2015

Awasi kolesterol dalam darah

By 20:52
Awasi kolesterol Apakah itu kolesterol? Adakah ianya bahaya? Bilakah ianya akan mendatangkan risiko tinggi kepada manusia? Apakah komplikasi-komplikasi yang terhasil daripada hiperkolesterolemia? Bagaimana pula langkah pencegahan atau rawatannya?

Jika anda seorang yang mempunyai paras kolesterol yang tinggi dalam darah, dihujani persoalan dan permasalahan yang banyak boleh mempercepatkan kehadiran satu lagi penyakit iaitu tekanan darah tinggi.

Kepekatan kolesterol dalam darah bagi manusia yang normal adalah sekitar 150 ? 200 mg/dL. Kelarutan kolesterol yang tinggi dalam darah adalah disebabkan oleh kehadiran lipoprotein plasma (terutamanya low-density lipoprotein, LDL dan very low-density lipoprotein, VLDL) yang berkeupayaan mengikat dan melarutkan kuantiti kolesterol yang banyak. Baca artikel penuh



Kolesterol Darah Yang Tinggi

Kolesterol darah yang tinggi merupakan satu keadaan di mana tahap kolesterol dalam darah meningkat tinggi.

Makanan punca kolesterol tinggi

Selain faktor sejarah keluarga, makanan yang anda ambil turut menjadi punca kandungan kolesterol tinggi dalam darah anda.

Awasi kolesterol dalam darah

Awasi kolesterol dalam darah Awasi kolesterol Apakah itu kolesterol? Adakah ianya bahaya? Bilakah ianya akan mendatangkan risiko tinggi kepada manusia?

Apa itu kolesterol 

Minyak Kelapa Dara, Apa itu kolesterol Kolesterol, salah satu bahan yang menjadi punca utama kepada masalah peyakit jantung. Apabila kandungannya tinggi ...

Ancaman kolesterol 

Ancaman kolesterol Kolesterol ialah sejenis jisim lembut seperti lemak dan berlekit seperti lilin dan dijumpai di dalam aliran darah dan dalam semua sel badan.

Pengurangan kolesterol redakan risiko sakit jantung

Pengurangan kolesterol redakan risiko sakit jantung PENYAKIT jantung masih menjadi pembunuh utama rakyat Malaysia. Banyak sebab yang menyumbang ...

Kolesterol: Kenali Musuh Kesihatan Anda

Kolesterol merupakan suatu bahan melekit dan lembut yang wujud secara semulajadi di dalam aliran darah dan sel-sel tubuh anda.

0 comments: