21 September 2014

6 tips Kuruskan Badan Dengan Berkesan

Takut gemuk? berikut adalah kaedah diet paling mudah dan berkesan tanpa kos yang tinggi untuk diamalkan :

1. Kawal Pemakanan Anda 

Berhenti sebelum kenyang. Tahukah anda, setiap lebihan makanan/ kalori yang anda makan akan bertukar menjadi LEMAK jika ia tidak dibakar melalui aktiviti harian anda. 

2. Kurangkan Karbohidrat, Lebihkan Protein

Pengambilan karbohidrat dalam kuantiti yang banyak akan menggemukkan badan anda. 

Protein pula lebih cepat mengenyangkan serta rasa kenyang itu bertahan lebih lama.
Jika anda kurangkan karbohidrat (ambil portion kecil sahaja), badan anda akan membakar lemak anda sebagai sumber alternatif bagi membekalkan tenaga kepada anda setiap hari. Oleh itu, badan anda akan kurus dan langsing!

3.  Jangan Berlapar! (Jaga Waktu Makan Anda)

Jangan lupa mengambil sarapan kerana ia akan meningkatkan kadar metabolisma badan anda. Jadi kadar pembakaran lemak anda juga bertambah cepat!

Kadar metabolisma badan anda telah menurun selepas 7.00 malam. Setiap makanan yang diambil selepas itu akan dicerna dengan perlahan dan menyebabkan kegemukan.

4. Elakkan/ Kurangkan Minuman Bergula

Contoh air bergula adalah air berkarbonat. Kandungan gula dalam air gas ini adalah sangat tinggi iaitu 7-8 sudu gula bagi setiap hidangan

Pengambilan gula yang berlebihan akan menyebabkan masalah kegemukan serta akan mendatangkan penyakit serius seperti kencing manis.

5. Minum Air Kosong 8 Gelas Sehari

Amalkan minum air kosong sebanyak 8 gelas (2-3 liter) setiap hari.

Selain itu, air yang mencukupi dapat menyingkirkan bahan perkumuhan yang tak diperlukan oleh badan anda. Lemak yang telah diuraikan juga disingkirkan melalui air kencing dan perpeluhan.

6. Lakukan Aktiviti Fizikal/ Senaman Ringan

Anda digalakkan untuk melakukan aktiviti fizikal yang ringan (30 minit) setiap hari untuk bakar kalori yang berlebihan dalam badan anda.

Cara yang paling mudah: Anda tahan nafas dalam-dalam (pada bahagian perut) selama yang mungkin, kemudian lepaskan semula. Lakukan sekurang-kurangnya 7 kali sehari. Aktiviti ini akan bantu mengempiskan perut anda.


  • Menurunkan Berat Badan dengan Minyak Kelapa

    Minyak kelapa boleh membantu menurunkan berat badan. Secara amnya minyak kelapa dara boleh dikategorikan lemak berkalori rendah. Pengambilan ...
  • TESTIMONI Pengguna berat badan

    TESTIMONI Pengguna berat badan. Semua testimoni dihalaman web ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar pengguna yang dihantar oleh pengguna ...
  • Cabaran menurunkan berat

    Menghilangkan berat badan bermaksud menghilangkan lemak badan yang berlebihan dan bukan cecair badan.
  • BioVCO

    Minyak kelapa dara memiliki banyak manfaat kesihatan seperti untuk rawatan rambut, rawatan kulit, mengawal kolesterol, menurunkan berat badan, ...
  • Minyak Kelapa Dara "BioVCO"

    Sejak kebelakangan ini Minyak Kelapa Dara BioVCO, disebut-sebut sebagai minyak diet ... Menurunkan Berat Badan dengan Minyak Kelapa Dara (VCO)
  • Minyak Kelapa Dara "BioVCO"

    Sejak kebelakangan ini Minyak Kelapa Dara BioVCO, disebut-sebut sebagai ... 297Minyak Kelapa Dara (VCO) Untuk Menurunkan Berat Badan (Obesiti).
  • Cara mengawal berat badan ...

    Minyak Kelapa Dara BioVCO · Cara mengawal berat badan | minyak kelapa darabiovco · 01/26/10 at 11:42pm · Theme: Cavalcade · Next · Back ...
  • Menurunkan Berat Badan dengan MKD

    19 Mei 2012 - Minyak kelapa boleh membantu menurunkan berat badan. ... Pembelian Produk BioVCO secara ONLINE Semenanjung Sabah & Sarawak 2 ...
  • Info Kesihatan - Cara mengawal berat badan | Facebook

    Cara mengawal berat badan | minyak kelapa dara biovco. MENONTON rancangan The Biggest Loser iaitu rancangan realiti mengenai individu obes ...
  • Kekalkan berat badan yang sihat. Berat ...


    1 Jul 2012 - Berat badan yang sesuai untuk anda bergantung kepada banyak faktor seperti... http://fb.me/ ... Don't miss any updates from BioVCO.

  • 0 comments: