10 September 2015

Cara turunkan bacaan gula pesakit kencing manis

Penyakit kencing manis juga dikenali sebagai diabetes mellitus. Kencing manis adalah penyakit yang disebabkan oleh wujudnya masalah dalam pengeluaran insulin oleh organ pankreas samaada ketiadaan atau kekurangan penghasilan insulin, atau badan bersifat rintang terhadap insulin.

Petua untuk menurunkan bacaan kencing manis adalah blend campuran buah epal hijau + buah peria katak untuk turunkan kadar bacaan gula kencing manis. Amalkan minum jus epal hijau+peria katak setiap hari.



Bahan-bahan jus turunkan gula kencing manis;

1 biji peria katak (saiz sederhana)
1/2 biji epal hijau (saiz standard epal)
4 cawan air kosong

Cara-cara buat jus turunkan gula kencing manis;

1. Potong dadu buah peria dan epal hijau untuk memudahkan blend buah.
2. Campur kesemua bahan dan blend sehingga hancur.
3. Amik penapis dan tapis. Kemudian, buang hampas.
4. Boleh diminum begitu saja atau boleh sejukkan dalam peti sejuk.

**Rasanya memang pahit. Tapi amaran jangan letak gula. Boleh juga blend sekali buah kemunting nak bagi kurang rasa pahit.


Diabetes penyebab jantung koronari

Diabetes penyebab jantung koronari Minyak Kelapa Dara RAMAI tahu penyakit 
kardiovaskular adalah pembunuh nombor satu di Malaysia. Diabetes atau ...

Diabetes Jantung Sihat 

Diabetes: Memastikan jantung yang sihat Anda pasti tahu bahawa penyakit jantung dandiabetes sememangnya merupakan dua penyakit yang berbahaya.

Diabetes punca utama buta

Diabetes punca utama buta Minyak Kelapa Dara PERTUBUHAN Kesihatan Sedunia (WHO) menganggarkan seorang penduduk dunia akan menjadi buta ...

Mengandung dan kencing manis

Mengandung dan kencing manis Minyak Kelapa Dara KENCING manis atau diabetesmerupakan satu keadaan di mana paras gula (glukosa) di dalam darah ...

Penjagaan pesakit diabetes

Penjagaan pesakit diabetes KALAU dulu sebut pasal diabetes atau kencing manis kurang menimbulkan rasa cemas kerana belum ramai yang menghidapinya.

Diabetes sebabkan mati mengejut

Diabetes sebabkan mati mengejut KEMATIAN mengejut wartawan penyiaran NBC News, Tim Russert, 58, dan Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Razali Ismail, ...

0 comments: