28 November 2014

9 Cara Turunkan berat badan

Rasa lapar adalah salah satu musuh bagi orang yang sedang berdiet. Pengambilan makanan yang cepat mengenyangkan adalah salah satu cara yang dilakukan oleh kebanyakan orang. Mengawal rasa lapar juga penting supaya diet berhasil.


Untuk menurunkan berat badan, ada trik agar nafsu makan Anda berkurang dan merasa lebih cepat kenyang. Ingin tahu? Cuba lakukan beberapa cara berikut :

1. Makan ikan

Kajian menunjukkan bahawa ikan lebih mengenyangkan berbanding makan daging atau ayam.

2. Matikan Aircond

Tubuh yang sejuk membuat Anda cepat lapar. Sebaliknya tubuh pada suhu yang tidak sejuk akan menurunkan nafsu makan. Kerana itu, matikan Aircond dan biarkan tubuh Anda berada dalam suhu biasa untuk mengurangkan rasa lapar.

3.Makan telur semasa sarapan

Sarapan yang kaya protein akan menurunkan penghasilan hormon yang menyebabkan rasa lapar dibandingkan dengan sarapan yang kaya karbohidrat.

4. Makan gandum

Pengambilan gandum akan membuat Anda lebih cepat kenyang kerana serat yang ada di dalamnya.

5. Makan kalori

Jangan minum kalori, namun makanlah makanan yang mengandung banyak kalori. kalori yang berbentuk cairan tidak mengenyangkan dan membuat Anda lebih banyak makan. Hindari minuman yang mengandungi banyak kalori seperti soda atau alkohol.

6. Gunakan pinggan kecil

Menggunakan pinggan seperti pinggan dan mangkuk yang kecil akan membuat Anda lebih cepat kenyang dibandingkan dengan makan menggunakan pinggan yang besar.

7. Jangan makan sambil menonton TV

Menurut satu kajian orang yang makan sambil bekerja atau menonton TV akan mengambil 50 peratus kalori lebih banyak dan lebih cepat kenyang.

8. Gunakan peralatan berwarna biru

Satu kajian menunjukkan bahawa warna biru mampu mengekang nafsu makan. Gunakan peralatan makan berwarna biru untuk mengurangkan selera makan Anda.

9. Jadi vegetarian

Makanan vegetarian dipenuhi dengan serat dan makanan yang mengandung sedikit kalori seperti buah-buahan, sayur, biji-bijian dan kacang. Kajian menunjukkan bahawa vegetarian lebih berkesan untuk menurunkan berat badan berbanding orang yang makan daging, ayam, dan produk tenusu.

Itulah beberapa cara mudah yang boleh Anda lakukan untuk mengurangkan nafsu makan dan supaya cepat kenyang untuk menurunkan berat badan. Selamat mencuba!

1.7 juta berdepan obesiti
http://bit.ly/_obesiti

***************************************
Anda dah cuba berbagai cara untuk
menurunkan berat badan?
Masih tiada KESAN?

Anda Ingin :

✔ Turunkan Berat Badan tanpa UBAT
✔ Meningkatkan kadar metabolisma
✔ Tanpa DIET keterlaluan
✔ Tiada kesan sampingan
✔ Kaedah SEMULAJADI
✔ Meningkatkan kesihatan anda
✔ Sesuai diambil oleh seisi keluarga anda
✔ Boleh diambil oleh ibu mengandung

BioVCo BOLEH membantu anda
DAPATKAN SEKARANG !!!

********************************
Saya ingin berkongsi tentang penggunaan 
BioVCo. Saya telah mengamalkan BioVCo 2 
sudu besar setiap pagi dan alhamdulilah, 
ianya memberi perubahan pada saya. 

Berat badan saya dapat dikurangkan dan 
maintain sehingga sekarang dan beratnya 
sama seperti sebelum mengandung.

Pn Amlas Ahmad 
Kuala Terengganu

********************************
Saya menggunakan BioVCo sejak lebih 
sebulan yang lalu. Berat badan saya 
pada mulanya 62kg sekarang sudah turun 
ke 58.5kg. Saya sangat bersyukur 
dengan perubahan ini.

Pn. Ain
Miri
Sarawak

********************************
Saya dah gunakan BioVCo dalam 4 
bulan dan hasil yang saya dapati

1. Mengurangkan Berat badan saya sebanyak 7kg
2. Lawas dalam pembuangan air besar
3. kulit muka lebih putih dan bersih
4. Yang penting badan sihat, ringan dan bertenaga

Siti Aisha bt Melan
Batu Berendam
Melaka

********************************
Saya telahpun menerima barang tempahan 
saya. Begitu effektif & tidak perlu 
menunggu lama. Sebaik sahaja bayaran 
dibuat, saya menerima barang tempahan 
pada keesokkan harinya.

Raja Noor Ima bt Raja Ibrahim
Taman Tun Dr. Ismail
Kuala Lumpur
********************************

2 botol (150ml x 2) RM68 SM / RM78 SS

Saya nak bagi FREE Postage. SILA

☛ Hantar "KRS2" dan Whatsapp ke 0133014262
☛ atau PM ke : fb.com/messages/infobiovco

***************************************
HOTLINE : 013-3014262
EMAIL : admin@biovco.com
WEB : http://bit.ly/fb_biovco
***************************************

0 comments: