13 Disember 2017

Khasiat Kacang Bendi

Kandungan serat yang tinggi

Kandungan serat pada bendi adalah tinggi dan oleh itu pakar-pakar kesihatan mencadangkan berfaedah untuk sistem pencernaan. Kaya dengan gentian yang membantu proses pencernaan di dalam badan dengan membantu pergerakan usus yang betul.

Mencegah Diabetes

Bendi dikenali untuk membantu dalam pencegahan penyakit kencing manis. Ia kaya dengan gentian yang membantu dalam pencegahan penyakit ini.

Folates

Folates hadir dalam Bendi mengurangkan kecacatan tiub neural bayi yang baru dilahirkan. Jadi ia amat disyorkan untuk wanita dalam tempoh konsep pralahir atau mengandung.

Vitamin K

Vitamin K adalah komponen utama dalam proses pembekuan darah dan juga memainkan peranan penting dalam mengukuhkan tulang dalam badan kita.

Merawat asma

Asma juga boleh dirawat dengan memasukkan bendi dalam makanan anda. Orang yang menghidap asma amat dicadangkan untuk mengambil bendi .

Sembelit

Memudahkan penyerapan air, sayuran ini memastikan pelupusan dan pergerakan bebas makanan dalam usus dan oleh itu ia menghalang sembelit.

Kanser kolon

Adalah dipercayai bahawa semua penyakit bermula di dalam kolon; Menambah Bendi untuk makan anda memastikan pencegahan kanser kolon dan penyakit yang berkaitan ke tahap yang hebat

Mencegah obesiti

Dengan penggunaan tetap Bendi, dalam bentuk sama ada mentah atau dimasak, anda boleh mengelakkan obesiti kepada tahap yang hebat. Obesiti tidak semestinya disebabkan oleh pengambilan makanan lemak dan kalori tetapi juga disebabkan oleh kekurangan nutrien.

Menyerap kolesterol

Sayur-sayuran ini memastikan penyerapan yang lebih rendah kolesterol mencegah penyakit jantung dan penyakit yang berlaku disebabkan oleh kolesterol dalam darah. Kolesterol adalah kandungan utama dalam badan yang mencetuskan obesiti dan penyakit jantung.

0 comments: