26 September 2014

Jangan biarkan batuk anda

Refleks batuk berlaku secara spontan apabila bahan pencemar merangsang lapisan saluran udara, menyebabkan pembebasan udara secara kuat daripada paru-paru untuk mengeluarkan sebarang bahan rengsa dan penghalang.

Masalah batuk biasanya pulih selepas tempoh masa tertentu. namun begitu, ada juga kes batuk yang dialami lebih kerap dan berpanjangan apabila sistem pernafasan dijangkiti atau terus terdedah kepada bahan cemar alam sekitar seperti wasap kenderaan, asap atau jerebu.

Apabila ini berlaku, batuk boleh membawa kesan serius kepada pesakit, kerana akan mengganggu tidur dan selera makan. Batuk kronik boleh menyebabkan seseorang terasa terlalu letih untuk pergi ke sekolah atau bekerja," terang Patrick.

Kebanyakan orang menganggap batuk sebagai satu masalah kecil. Namun begitu, batuk yang berterusan dan teruk boleh menyebabkan kerumitan kerana tekanan intratoraks dan intraabdomen kepada sistem badan.




  • TESTIMONI Pengguna batuk

    TESTIMONI Pengguna batuk. Semua testimoni dihalaman web ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar pengguna yang dihantar oleh pengguna sendiri ...
  • Punca suara serak, batuk lama

    Punca suara serak, batuk lama PENYAKIT berkaitan sistem gastro usus seperti pedih ulu hati atau masalah asid refluks (gastroesophageal reflux disease ...
  • Info Kesihatan : Batuk berpanjangan

    Kebanyakan perokok menganggap batuk adalah masalah biasa tetapi jika ia berlanjutan, itu bermakna ada sesuatu yang tidak kena.
  • Refleks batuk berlaku secara spontan apabila...

    Refleks batuk berlaku secara spontan apabila bahan pencemar merangsang lapisan saluran udara, menyebabkan pembebasan udara secara kuat daripada ...
  • Info Kesihatan - Punca suara serak, batuk lama Berkait...

    Punca suara serak, batuk lama Berkait dengan masalah asid refluks, pedih ulu hati PENYAKIT berkaitan sistem gastro ... Info Kesihatan Boleh cuba BioVCO.
  • 0 comments: